قیمت جرثقیل ستونی بازویی

استفاده از جرثقیل های ستونی بازویی در کارخانه ها و صنایعی مانند ماشین کاری، بسته بندی و مونتاژ و غیره امری رایج است ، اما جرثقیل ستونی بازویی چیست و چه قابلیت هایی دارد؟
امروزه برای بالا بردن و جابجا کردن اجسام سنگین در صنایع مختلف مانند ساختمانی از نوعی سازه ها بنام جرثقیل استفاده می شود.
کنترل جرثقیل ها که از دیرباز مورد استفاده بشر قرار گفته اند، امروزه به دو روش صورت می گیرد ، روش اول بصورت دستی بوده و بدین صورت است که اپراتوری که درون کابین جرثقیل قرار گرفته است با فشار دادن دکمه ای آن را کنترل می‌کند و در روش دوم این عمل به صورت بیسیم انجام می شود و اپراتور توسط بیسیمی که در دست دارد این سازه را کنترل می کند .
این سازه ها با توجه به کاربردی که در کارهای مختلف دارند ، در انواع متفاوتی ساخته می شوند. اما بطور کلی دارای دو دسته جرثقیل های ثابت و سقفی می باشند .
انواع جرثقیل ها که برای کارهای خاصی استفاده می شوند و زیر مجوعه جرثقیل های ثابت و سقفی هستند، شامل جرثقیل های آویز ، برجی، دروازه ای موبایل و بازویی می باشند.
یکی از انواع پرکاربرد این نوع جرثقیل ها ، جرثقیل بازویی نام دارد که خود شامل دو دسته بازویی دیواری و ستونی بازویی می باشد.در این مقاله به معرفی و بررسی جرثقیل های ستونی بازویی پرداخته ایم.

جرثقیل ستونی بازویی چیست؟

نوعی سازه است که کالسکه و سیستم بالابر بر روی اجزای اصلی آن یعنی بوم و محور گرداننده سوار می باشد .
در صورتی که قسمت گرداننده را برروی یک دکل که بر روی زمین نصب شده است قرار دهید ، این سازه قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را پیدا می کند ، اما اگر قسمت گرداننده بر روی خود سازه قرار بگیرد، این قسمت تنها قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه خواهد داشت.
به طور کلی از جرثقیل های ستونی بازویی برای اینکه بتوان حرکت‌های ایزوتروپیک ایجاد نمود ، استفاده می شوند . این سازه ها می توانند بر روی دیوار یا بدنه ماشین آلات وصل شوند.
نحوه عملکرد این نوع سازه ها به صورت دستی یا برقی بوده و از آنها در صنایع مختلف مانند جوشکاری، ماشین کاری و غیره استفاده می شود .

جرثقیل ستونی بازویی
جرثقیل ستونی بازویی

انواع مختلف بالابرهای ستونی بازویی

– Under_ Barced

کالسکه در این نوع جرثقیل ها از نوع رو نشین می باشد و میزان باری که باید حمل کنند ، متناسب باBarcing تعیین می شود .

– Top_barced

این نوع جرثقیل ها از یک تیر و کالسکه آویز تشکیل شده اند . بالابر دستی یا برقی موجود در آنها می تواند از نوع کابلی یا زنجیری باشد.

– Floor_Mounted

این نوع سازه ها همانند Top_barced بوده اما بالابر آنها از نوع زنجیری می باشد.

– Ground_Mounted

این نوع سازه ها همانند Floor_Mounted می باشند و تنها فرق آنها در نحوه اتصال پایه است.

مزایا :

– بیشترین ظرفیتی که این نوع سازه ها می توانند حمل کنند ،بارهایی با حداکثر تناژ تا ۱۰ تن است. اما برخی استثنائات و موارد خاص وجود دارد که این جرثقیل ها می توانند تا تناژ ۱۵ تن نیز حمل کنند .
– با توجه به نصب، جرثقیل های ستونی بازویی می‌توانند ۱۸۰ الی ۳۶۰ درجه چرخش داشته باشند .
– به دو صورت می توان بازوی این جرثقیل ها را چرخاند که این دو حالت شامل دستی و استفاده از موتور گرداننده می باشد .
– قابلیت های این نوع سازه ها باعث شده است که بسیار انعطاف پذیر باشند به طوری که بتوان از آنها تقریباً در همه جا استفاده نمود .
– این نوع جرثقیل ها نسبت به جرثقیل های سقفی و دروازه ای که در عملکرد با جرثقیل های ستونی بازویی مشابه هستند ، قیمت کمتری دارند.
– یکی دیگر از قابلیت های جرثقیل های ستونی بازویی قابلیت نصب و استفاده آسان این نوع سازه ها و هزینه تعمیر کم آن ها می باشد .
– این نوع سازه ها می توانند در شش جهت حرکت کنند و معمولاً در مکان هایی که لازم است بار برداری از روی یک سطح دایره مانند انجام گیرد ، استفاده می شوند.
استفاده از جرثقیل های ستونی بازویی در گوشه‌ فضاهایی مانند خانه نیز امکان پذیر است و برای این کار باید از نوع مفصل دار آن استفاده شود.

آبیس کرین (وزین صنعت پل سابق)
برای اخذ قیمت و خرید جرثقیل ستونی – بازویی ، با ما تماس بگیرید.
همراه : 09123896009
تلفن : 56586128 – 021

نوشته های مشابه